Tekstgrootte
De vertrouwenspersoon is er voor iedereen die een klacht heeft en zijn/haar verhaal wil vertellen én daarbij behoefte heeft aan ondersteuning bij het vinden van een oplossing. Klachten kunnen bijvoorbeeld gaan over de gang van zaken binnen de school, iemands gedrag of (nalaten van) handelen.
In grensoverschrijdende gevallen verwijst de vertrouwenspersoon de persoon met een klacht naar de externe vertrouwenspersoon en/of adviseert diegene om rechtstreeks een officiële klacht in te dienen bij het bestuur en/of de klachtencommissie.
Wanneer klop je bij een vertrouwenspersoon aan?
Bij alle aan school gerelateerde kwesties die iemand niet met de betrokkene kan afhandelen of durft af te handelen. Bijvoorbeeld ouders van een gepest kind die zich door de leerkracht en directeur niet serieus genomen voelen. Een leerkracht die vindt dat de directie hem/haar onvoldoende steunt in het kader van ongewenste bejegening door een collega. Een kind dat denkt dat de leerkracht hem ten onrechte bestraft. En bij grensoverschrijdend gedrag, zoals seksuele intimidatie, agressie, geweld, pesten en discriminatie. Gegevens die aan de vertrouwenspersoon zijn verstrekt, worden altijd strikt vertrouwelijk behandeld.
Interne vertrouwenpersoon
De interne contactpersonen zijn meester Peter op de vestiging Oost en juf Sandra op de vestiging IJburg. Heeft u vragen of behoefte om één van onze contactpersonen te spreken? Vraagt u dan zonder opgaaf van reden middels ons contactformulier of zij contact met u willen opnemen.
Externe vertrouwenpersoon
Staij heeft een externe vertrouwenspersoon. Dit is Evelien Brouwer van ABC onderwijsadviseurs. U kunt uw klacht vertrouwelijk aan haar voorleggen en zij kan met u mogelijke vervolgstappen bespreken. Evelien Brouwer is te bereiken via ebrouwer@hetabc.nl of via 06 31 631 611.